آمار مطالب

کل مطالب : 23
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 58
باردید دیروز : 93
بازدید هفته : 152
بازدید ماه : 321
بازدید سال : 3295
بازدید کلی : 4228

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان طنین طراوت- وبلاگ تخصصی سالمندان و آدرس tanintaravat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398
نظرات

 

 

افراد با بالا رفتن سن، در معرض آسیب های زیادی قرار می گیرند. آسیب های جسمانی و بیماری های مختلف و آسیب های روانشناختی و روحی. به دلیل اینکه معمولا افراد در سالمندی، بازنشسته می‌شوند و خانه نشین می‌شوند، ممکن است سطح تحمل آنها پایین بیاید و نهایتا امید خود را در زندگی از دست بدهند و این وطیفه اطرافیان آن ها هست که به سالمندشان کمک کنند تا همچنان امیدوار باشد و شاد زندگی کند.

 

معاینات دوره ای:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تبیان، یکی از اولین حمایت هایی که اعضای خانواده ی یک سالمند باید انجام بدهند این است که او را هدایت به سمت معاینات پزشکی دوره ای،  کنند. هنگامی که مشکلات جسمی سالمندان حل شود و یا تحت کنترل در بیاید، در روحیه و سلامت روان او هم نیز تاثیر می گذارد.

 

بیان مشکلات زندگی ممنوع!!!:

سالمندان بسیار زودرنج و حساس می‌شوند و می‌توانند ناخواسته به راحتی از کاه کوه بسازند. تمام تلاش خودتان را کنید تا هیچگاه از مشکلات زندگیتان برای سالمندتان تعریف نکنید. وقتی آنها مطمئن باشند که فرزندانشان با نشاط و سرحال زندگی می کنند خودشان هم از ذغذغه های ذهنی فاصله می‌گیرند و همین مساله باعث آرامش روحی آنها می‌شود.

همراهی کردن در مطب:

اگر سالمندتان باید ویزیت ها و آزمایش های دوره ای را انجام بدهد سعی کنید به گونه ای برنامه ریزی نمایید تا بتوانید آن را در پروسه های پزشکی همراهی کنید و به آن ها نشان بدهید که چقدر دوستشان دارید.

تقدیر و تحسین:

راهکار دیگری که می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس سالمندان کمک کند این است که در روزهای مناسبتی مثل تولد، سالگرد ازدواج، روز پدر و مادر حتما به دیدار آن ها بروید و همچنین به یادآوری خاطرات شیرین گذشته آنها و موفقیت هایشان بپردازید.

 تقویت توان ذهنی:
مغز نیز همچون دیگر اعضا و بخش‌های بدن به ورزش کردن نیاز دارد. انجام فعالیت‌هایی که قدرت حافظه را تقویت می‌کنند‌، موجب حفظ سلامت مغز می‌شود. درست کردن پازل و بازی شطرنج از کارهای مفید برای تقویت قدرت ذهن و حافظه در سالمندان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 788
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : یک شنبه 20 بهمن 1398
نظرات

 

همه ما به این می اندیشیم که چقدر سالمندی و فراموشی می‌تواند سخت باشد!

 

در ابتدای کار ما میخواهیم تعریفی از آلزایمر برایتان شرح دهیم سپس راه های جلوگیری از آن را خدمتتان عرض می کنیم؛

 

آلزایمر چه نوع بیماری است؟


آلزایمر یک بیماری پیش‌روندۀ تحلیل‌برندۀ قوای حافظه و ذهن است که در ابتدا به حافظه اخیر آسیب می‌زند و بتدریج، سایر قوای ذهنی و عقلی مثل تکلّم، استدلال و قدرت انجام امور روزمره را از فرد سلب می‌کند.

آلزایمر بیماری پیش‌رونده‌ای است؛ یعنی در ابتدا خاطرات دوردست بیمار دست نخورده است اما با پیشرفت بیماری، خاطرات گذشته نیز دست‌خوش آسیب می‌شوند و در نهایت، ممکن است بیمار نتواند نزدیک‌ترین بستگان خود را بشناسد. حتی رفته‌رفته فعالیت‌های حرکتی دچار آسیب و فرد زمین‌گیر، گوشه‌گیر، منزوی و دچار بی‌اختیاری ادرار و مدفوع می‌شود. ممکن است با پیشرفت این بیماری، فرد دچار زخم بستر و عفونت شده و فوت کند.


مبتلایان که سالمند هم هستند، به دلیل پیشرفت بیماری در یافتن کلمات مناسب دچار اختلال شده و نمی‌توانند به درستی منظور خود را بیان کنند و در نتیجه، کم‌کم منزوی می‌شوند و به‌دلیل تحلیل‌برندگی سلول‌های مغزی، افسرده می‌شوند. دچار توهم‌های بینایی، هذیان‌های گزند، آسیب در قضاوت و تفکر منطقی می‌شوند. این بیماران شدیداً از طرد شدن هراس دارند و می‌ترسند به خانه سالمندان رها شوند. مهم‌ترین مسئله این است که بدانند ما حامی آن‌ها هستیم تا دچار اضطراب جدایی از خانواده نشوند.

 

این بیماری در چه سنی ایجاد می‌شود؟


آلزایمر را باید بیماری سنین بالا و سالمندی دانست که معمولاً از 65 سالگی به بعد اتفاق می‌افتد و در سیری 5 تا 10 ساله پیشرفت می‌کند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، از هر 100 سالمند بالای 85 سال، حدوداً 15 نفر به یک نوع از اختلال‌های شناختی مبتلا می‌شوند.

 

چطور در سالمندی آلزایمر نگیریم؟


پیشگیری. از راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، استفاده بیشتر از ذهن و حافظه است. هر چه ذخیره حافظه پربارتر باشد، احتمال ابتلا کاهش می‌یابد. آلزایمر در افرادی که تحصیلات و مطالعات روزمره فراوانی دارند و از فکر خود بیشتر استفاده می‌کنند، کمتر دیده می‌شود. باید در هر سنی که هستیم، از یادگیری و آموزش مثلا آموختن زبان‌های مختلف و مطالعات روزمره غفلت نکنیم. شیوه زندگی‌مان را تغییر دهیم، مرتب ورزش کنیم، سیگار را همین امروز ترک کنیم، مصرف نمک و قندهای مصنوعی را کاهش دهیم و در کل، مغزمان را فعال نگه‌داریم.

 

آژیر خطری به نام آلزایمر با چه علائمی آغاز می شوند؟

 

1- از دست دادن حافظه

یکی از شایع ترین علائم آلزایمر فراموش کردن چیزهایی است که در فاصله ی زمانی نه چندان دور فرا گرفته اید. در حالی که فراموش کردن قرار ملاقات، نام یا شماره تلفن دوستان طبیعی است، اما در افراد مبتلا به آلزایمر فراموشی بیشتر اتفاق می افتد و بعد ها نیز با گذر زمان موارد فراموش شده را به خاطر نخواهند آورد.

2- مشکل در انجام امور زندگی و کارهای روزانه

افراد مبتلا به آلزایمر به سختی می توانند وظایف خود را بدون فکر کردن به خاطر بیاورند. فراموش کردن شیوه ی طبخ غذا، تعمیر لوازم منزل و یا بازی های ساده از جمله مشکلات این افراد است.

3- مشکلات زبانی

هر فردی ممکن است بعضی اوقات به سختی بتواند کلمات صحیح را پیدا کند. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب مواقع کلمات ساده را فراموش می کنند و یا واژه های غیر معمولی را جایگزین می کنند.

4- سردرگمی زمانی و مکانی

فراموش کردن تاریخ روز و یا این که به سمت کجا در حال رفتن هستید، تا حدودی نرمال است. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب خیابان خودشان را گم می کنند و فراموش می کنند کجا هستند و یا چگونه به این نقطه رسیده اند و یا این که چگونه به خانه باز گردند.


5- کاهش قوه قضاوت

هیچ کس در همه ی زمان ها قضاوت درستی ندارد. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب بدون در نظر گرفتن آب و هوا لباس می پوشند. مثلا ممکن است در روزهای گرم چندین بلوز روی هم بپوشند و یا برعکس.

 

8 روش پیشگیری از الزایمر:

 


تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.



1. تمرینات فکری

افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و ... کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

 



2. تمرینات بدنی

30 دقیقه ورزش روزانه تاثیر به سزایی در سلامت قلب، ماهیچه ها و مغز دارد. پیاده روی، باغبانی، تمیز کردن منزل و....می تواند نوعی ورزش باشد.



3. نوشیدن مایعات به اندازه ی کافی

کم آبی، مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.



4.مراقب داروهای مصرفی باشید

پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.



5. از رژیم غذایی سالمی پیروی کنید

روزانه حداقل 5 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. سبزیجات پهن برگ مثل بروکلی، اسفناج و کاهو بسیار مفید است.



6. از مکمل فسفاتیدیل سرین Phosphatidylserine استفاده کنید

مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از این مکمل در مراحل اولیه ی ابتلا به آلزایمر، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بنابراین اگر این بیماری در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشک مصرف آن را شروع کنید.



7.کار کردن بر روی دستگاه‌های موسیقی

ساخت آهنگ، باعث افزایش عمر مغز شما می شود. طبق تحقیقی که انجام شد، نشان داده شد افرادی که بر روی یکی از دستگاه‌های موسیقی کار می‌کردند، در انجام فعالیت‌های ذهنی، در مقایسه با دیگران بهتر بودند.

 


8.تماس گرفتن با دوستان

داشتن ارتباط اجتماعی مستمر، باعث می‌شود مغز شما جوان بماند. بنابراین انجام سرگرمی‌ها که ترکیبی از فعالیت اجتماعی، فیزیکی و روانی است، ممکن است، بهترین محافظ در برابر بیماری جنون باشد.




 

تعداد بازدید از این مطلب: 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
نظرات

 

 

براساس تحقیقات محققان آقای li ching yuen در اواخر سال‌های ۱۶۶۷ به دنیا آمده و تا سال‌ ۱۹۲۸ زندگی کرده است.این بازه زمانی برابر ۲۵۶ سال بوده که باعث تعحب و حیرت کارشناسان شده است، همچنین آقای li در طول عمر خود ۲۳ بار ازدواج کرده و حدود ۹۲ فرزند و نوه داشته است

او در طول عمر خود گیاه شناس بوده و از انواع میوه و سبزیجات کوهی از جمله انواع توت، چای سبز و ریشه جنسینگ تغذیه کرده است.

او حتی در ۷۰ سالگی به عنوان استاد هنرهای رزمی به ارتش چین پیوسته و خدمت کرده است

علت مرگ او کهولت سن عنوان شده است، در واپسین روزهای عمر از او درباره راز طول عمر بلند و طولانیش سوال پرسیدند، آقای li علت طول عمر بلند خود را در چند نکته می‌داند:

 

آرامش و راحتی، خوشحالی و خودداری از استرس و فشار، انجام تکنیک‌های تنفس برای تمرکز و کاهش فشارهای عصبی، نشستن به طور درست و صحیح گام برداشتن تا کمترین فشار به ستون ققرات وارد بیاید، خوردن مواد غذایی سالم و پیاده روی زیر نور خورشید که تمامی این موارد باعث طول عمر بالای او شده است.

 

اکنون در دنیا با وجود افزایش مراقبت‌های پزشکی افراد به دلیل کم تحرکی، خوردن غذاهای پرچرب و شیرین، استفاده از مواد غذایی تراریخته، تنفس در هوای آلوده، کمبود دریافت ویتامین D از نور خورشید و نیز استرس، هیجان و عصبانیت به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار دارند.

 

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای بدست آوردن طول عمر بالا خوراکی‌های سالم شامل میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند، از عصبانیت خودداری کرده، ورزش کنند و دوستان زیاد داشته باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
نظرات

 

 

یکی از بهترین راه‌ها برای توجه کردن به سالمندان این است که وقتمان را با آنها سپری کنیم. برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌شان را با هم تماشا کنیم، هر هفته باهم برویم و در پارک قدم بزنیم، یا هر هفته جمعه باهم ناهار بخوریم. بگذاریم یک بازی قدیمی به ما بیاموزند و بعد ما هم یک بازی جدید به آنها یاد بدهیم. بهتر است تفریح خاصی را به طور منظم انجام دهیم، مثلاً هر هفته پارک برویم، یا هر هفته برویم‌ با هم بستنی بخوریم.

 

 

1.دیدن پرندگان

به یک پارک محلی بروید و نوه‌ها را دعوت به تماشای گروه مختلفی از پرندگان کنید. دیدن انوع مختلفی از پرندگان با رنگ‌های با شکوه و نحوه زیست ویژه می‌تواند یک سرگرمی عالی برای کودکان باشد.

2.آموزش سرگرمی

ایا شما معمولا بافندگی، ماهیگیری می‌کنید یا در اوقات فراغت خود کار‌های هنری انجام می‌دهید. شاید نوه‌هایتان دوست داشته باشند که آنها را از شما یاد بگیرند. با توجه به علاقه کودکان می‌توانید برای آنها جعبه ابزار، مجموعه بافندگی یا مجموعه ماشین‌های مختلف تهیه کنید و آنها وارد دنیای جذاب سرگرمی‌ها کنید.

3.خواندن

برخی از والدین دوست دارند وقتی فرزندشان خانه پدربزرگ و مادربزرگشان می‌روند وقتشان را به مطالعه و خواندن اختصاص دهند. شاید کتاب خواندن یک سرگرمی عالی برای کودکان همراه پدربزرگ و مادربزرگ باشد. کتابخانه خود را با نوه خود به اشتراک بگذارید یا به کتاب‌فروشی محلی بروید و کتاب هیجان‌انگیزی و لذت‌بخشی برای نوه خود تهیه کنید.

 

4.باغبانی

باغبانی یک سرگرمی عالی برای پدربزرگ و مادربزرگ ها است. با پرورش و کاشت انواع سبزی، گل، کدو تنبل و تمشک و توت می‌توانید عشق و شور زندگی را به نوه خود منتقل کنید.

 

5.آشپزی و پخت و پز

می‌توانید همراه نوه‌ها در خانه بمانید و به کمک دستورالعمل‌های متفاوت، متنوع و خوشمزه غذا، آشپزی کنید یا کیک و شیرینی بپزید و آنها را تزیین کنید و لذت ببرید.

تعداد بازدید از این مطلب: 802
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
نظرات

 

 

سالمندی دوره‌ای نسبتا طولانی است که ممکن است فرد را با ضعف و تحلیل بدنی در زندگی مواجه کند، اما نمی‌توان این پدیده فیزیولوژی را یک بیماری قلمداد کرد. از دیدگاه طب سنتی، علت پیری تخریب سطوح داخلی عروق و شرایین و ضعف ارگان‌های بدن است که باعث کم‌شدن قدرت هضم و جذب و دفع شده، بدن و به تبع آن فرد، ضعیف و قاصر می‌شود.

 

1.بهتر است شیر مصرفی به صورت گرم و همراه عسل یا مقدار کمی ادویه‌جات گرم مصرف شود و بهترین روش برای آماده‌سازی این شیر مخلوط کردن سه پیمانه شیر با یک پیمانه آب و جوشاندن آن به همراه نبات و عسل و حتی مواد گرم مزاجی مانند زنجبیل است.

 

 

 

 

 

2.سالمندان اغلب مزاج سرد و خشک دارند و باید ازغذاها و نوشیدنی‌هایی که مزاج گرم و تر دارند، مصرف کنند. در درجه اول باید از غذاهای با حجم کم ولی با ارزش غذایی بالا که سریع هضم و زود از معده خارج می‌شود، مصرف کنند و چون در این سنین، دستگاه گوارش بخصوص معده ضعیف است، غذا باید در سه چهار وعده و به‌دفعات خورده شود.

 

 

 

 

3..زرده تخم‌مرغ نیم پز، آبگوشت کم‌چرب، نان خوب پخته شده، گوشت بره، جوجه مرغ یا خروس، گوشت کبک، شیر گرم و عسل، حریره بادام و حلیم کم‌چرب گندم بهترین غذاهایی است که هضم خوب و ارزش غذایی بالا دارد. وی شیر بز را به شرطی که با بدن سالمند سازگار باشد و تولید نفخ نکند، به دلیل رطوبت متعادلی که دارد، مناسب مزاج سالمندان می‌داند.

 

 

4.ویتامین D

در سال های اخیر مطالعات گسترده ای برای بررسی اهمیت مصرف این ویتامین به ویژه برای افراد مسن انجام شده اما همچنان اکثریت زنان به میزان کافی از آن مصرف نمی کنند. نتایج یک مطالعه اخیر نشان می دهد افراد بزرگسالی که سطح ویتامین D خونشان در پایین ترین میزان است، دو برابر بیشتر از سایر مردم در معرض مرگ ومیر زودرس به هر دلیلی هستند. همچنین این ماده مغذی مهم در افزایش ایمنی، بهبود عملکرد ماهیچه ها و پیشگیری از آسیب دیدگی ها نقش دارد.

 

 

5.منیزیم
مصرف این ماده معدنی در حفظ انرژی بدن و احساس شادابی موثر است. منیزیم به عملکرد طبیعی ماهیچه ها و سیستم عصبی کمک می کند و موجب می شود ضربان قلب ریتم مناسبی داشته باشد. همچنین این ماده معدنی برای حفظ استخوان ها، سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی توصیه می شود. علاوه بر این مصرف منیزیم در تنظیم قندخون و فشارخون نقش موثر دارد.

 

 

 

6. از مصرف ادویه، غذاهای چرب و سرخ شده، سس مایونز، سبزیهای نفاخ مثل کلم و گل کلم باید پرهیز نمود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1398
نظرات

سالمندی پدیده‌ای است که خیلی از ما همیشه از آن هراس داریم. می‌ترسیم پیر شویم و نیازمند. سالمندان اما می‌توانند شاد و فعال باشند و در این میان رفتار ما با آن‌ها می‌تواند آن‌ها را شادتر و سلامت‌تر کند.

 

1.سالمند، کودک نيست

متاسفانه برخي از ما با سالمندان مانند کودکان رفتار مي‌‌کنيم. به آنها امرو نهي مي‌‌کنيم و فراموش کرده‌ايم که سالمند ناتواني که با او طرف هستيم شان و مرتبه خاصي دارد که در رفتار با آنها بايد مراقب به خطر نيفتادن آن شان و مرتبه باشيم. در بسياري موارد وقتي صحبت از مراقبت و نگهداري از پدر و مادر سالمندمان به ميان مي‌آيد، گمان مي‌کنيم چون آنها را دوست داريم، اين مراقبت بسيار ساده است.

براي همين با يک نگرش سنتي با آنها که پا به سن گذاشته‌اند، رفتار مي‌کنيم؛ رفتارهايي که گاهي مناسب سن والدين سالمندمان (چه سالم و چه بيمار يا معلول) نيست. گاهي اوقات ما سعي داريم همان‌طور که از فرزندمان مراقبت مي‌کنيم، با آنها برخورد کنيم و فراموش مي‌کنيم که ما هرگز نمي‌توانيم والد پدر و مادر خود باشيم و مراقبت از آنها مهارت‌هاي خاصي نياز دارد.

نکته مهم اين است که اين مهارت‌ها که بايد در تک‌تک رفتارهاي ما نمود داشته باشد، آموختني هستند اما بيشترمان اين مهارت‌ها را بلد نيستيم و صرفا با مهر و محبت هم نمي‌توان اين مهارت‌ها را در خود ساخت. شايد اگر به طريقي ياد مي‌گرفتيم که چه‌طور با فرد سالمند خانواده رفتار کنيم، اين همه گلايه و نارضايتي در خانواده‌مان به وجود نمي‌آمد.

 

2. واضح و شمرده حرف بزنيد و تماس چشمي تان را حفظ کنيد.

ممکن است فرد سالخورده مشکل شنوايي داشته باشد؛ لذا لازم است که شمرده و روشن حرف بزنيد. روبروي هم و چهره به چهره با وي تعامل برقرار کنيد نه در کنار هم. کلمات را تند تند و بريده بريده بيان نکنيد. ضمنا از برخي کلمات عاميانه روزمره که تکيه کلام نسل جديدي هاست استفاده نکنيد چون فقط گفتار شما را مبهم و نامفهوم مي کند.

 

3. صبر و شفقت را تمرین کنیم

ناگفته نماند که رفتار با بسیاری از افراد مسن نیاز به صبوری دارد. حرکات آهسته، فراموشی و... در بسیاری از سالمندان وجود دارد که خیلی اوقات باعث از بین رفتن عزتشان می‌شود. بهترین راه همدلی با سالمندان است. مثلا جملاتی مانند «آرام راه می‌رود چون دست و پنجه نرم کردن با پوکی استخوان ساده نیست» به شما کمک می‌کند موقعیت سالمند را از زاویه‌ای همدلانه ببینید.

 

۴. به آنان امر نکنید، از آنان بپرسیم

اگر برنامه زندگی فرد سالمند را برنامه‌ریزی می‌کنید، به جای اینکه به او بگویید که امروز نهار مرغ دارید، بگویید که آیا دوست دارید امروز ناهار مرغ داشته باشیم؟ حس احترام و عزت برای سالمندان بیش از چیزی که فکر کنیم اهمیت دارد و باعث سلامت روان آن‌ها می‌شود. اگر سالمندان احساس کنند مدام به آن‌ها دستور داده می‌شوند خوشحال نخواهند بود. بهتر است هرچه می‌گویید با حالت اول شخص جمع باشد: «امروز ورزش می‌کنیم.» بهتر است به آن‌ها گزینه‌هایی برای انتخاب بدهید تا احساس استقلال و آرامش بیشتری بکنند. مثلا بگوییم:«دوست دارید کار الف را بکنیم یا کار ب»

 

5.انتقال حس مفيد بودن

دوره سالمندي هم مانند هر دوره ديگري در زندگي خصوصيات و دغدغه‌هاي مربوط به خود را دارد به طور خلاصه، شايد بتوان تنها يک نکته مهم را در مورد رفتار با سالمندان اشاره کرد.آن نکته مهم اين است که ما بايد همواره در ذهن خود يادآوري کنيم که اين سالمند (پدر، مادر يا هر عضو ديگر خانواده) به دليل ضعف قواي جسماني و آسيب‌پذيري در برابر بيماري‌ها به شدت نگران و مضطرب است که مبادا سلامت او به مخاطره بيفتد. از سوي ديگر و علاوه بر اين نگراني، به خاطر تغيير شرايط زندگي و کم‌مشغله‌‌تر شدن

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام.به وبلاگ طنین طراوت خوش آمدید. در این وبلاگ نکات نگهداری سالمندان در خانه را برای شما عزیزان شرح میدم همچنین برای ایجاد انگیزه و روحیه برای بزرگان شما نیز مطالبی جمع آوری کردم که براتون به صورت پست در وبلاگ قرار میدم، امیدوارم از نکاتی که خدمتتان آماده میشه نهایت لذت و استفاده را ببرید. دوستدار مهربانی زندگی شما در کنار بزرگان خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود