آمار مطالب

کل مطالب : 23
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 273
بازدید سال : 3247
بازدید کلی : 4180

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان طنین طراوت- وبلاگ تخصصی سالمندان و آدرس tanintaravat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : دو شنبه 5 اسفند 1398
نظرات

 

 

حق با مادربزرگمان  بود که می گفت هر کس در روز یک سیب بخورد دیگر نیازی به دکتر پیدا نمی کند. یکسری مواد غذایی خاص از جمله سیب، مواد مغذی مقوی، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک، می توانند تغییراتی اساسی در تقویت سیستم دفاعی بدن شما ایجاد کنند و آن را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم نگه دارند.

 

برای تقویت سیستم دفاعی بدن تا می توانید از این دسته مواد غذایی استفاده کنید تا فصل سرما خوردگی که از راه رسید دیگر نیازی به مراجعه به دکتر نه برای خودتان و نه برای سالمندی که در خانه دارید نداشته باشید. مواد غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن که در این پست به آنها اشاره می کنیم، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شما شده، سلامت شما را ارتقاء داده و بدنتان را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم خواهد کرد همچنین با توجه به ویروس کرونا که بیشترین آسیب رو سالمندان می بینند باید به خوراک مادربزرگ, پدربزرگ هایتان با دقت بیشتری توجه کنید 

با ما همراه باشید؛

 

۱. مرکبات

اکثر افراد به محض این که سرما می‌خورند به سراغ ویتامین C (ویتامین ث) می‌روند. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. عقیده بر این است که ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود. گلبول سفید کلید مبارزه با عفونت در بدن است. در ادامه می‌توانید فهرستی از پرطرفدارترین مرکبات را مشاهده کنید.

  • گریپ‌فروت
  • پرتقال
  • نارنگی
  • لیمو شیرین
  • لیمو ترش
  • نارنگی یافا

به دلیل این‌که بدن ما توانایی تولید و ذخیره ویتامین C را ندارد، ما به طور روزانه به مصرف میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین C احتیاج داریم. تقریبا تمام مرکبات دارای میزان زیادی ویتامین C هستند. با این همه تنوع در مرکبات، کار سختی نیست که هر روز کمی آب لیمو به غذا اضافه کنیم یا چند پر پرتقال بخوریم.

 

2.فلفل دلمه‌ای قرمز

اگر فکر می‌کنید مرکبات بیشترین میزان ویتامین C را بین تمام میوه‌ها و سبزیجات دارند، اشتباه می‌کنید. هر گرم فلفل دلمه‌ای قرمز، دو برابر هر گرم مرکبات ویتامین C دارد. فلفل دلمه‌ای قرمز همچنین از منابع غنی بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) است. ویتامین C علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند به سلامت پوست هم کمک کند. بتاکاروتن برای سلامت پوست و چشم‌ها مفید است.

 

3. سیر

سیر تقریبا در غذاهای اکثر نقاط جهان استفاده می‌شود. سیر غذا را مزه‌دار می‌کند و برای سلامتی لازم است. تمدن‌های اولیه به خواص سیر در مبارزه با عفونت پی برده بودند. بر اساس تحقیقات، سیر همچنین فشار خون را پایین می‌آورد و روند سخت شدن جداره‌ی عروق را کند می‌کند. به نظر می‌رسد خواص سیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ناشی از داشتن مقادیر زیادی ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین (Allicin) باشد.

 

4.ماست


خوردن باکتریای زنده ممکن است بهترین راه سالم ماندن نباشد، اما برعکس، بدن شما برای خوب عمل کردن، نیاز به باکتری های بخصوصی دارد. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس نمونه ای از ن باکتری های مفید لازم برای بدن است، چون باعث تولید اسید لاکتیک در روده می شود که به هضم غذا کمک میکند.

بدون اسیدوفیلوس و چند باکتری دیگر، بدن قادر به جذب برخی مواد مغذی نخواهد بود و سیستم دفاعی بدن نیز از کار خوهد افتاد. به علاوه، اسیدوفیلوس با باکتری های بیماری زایی مثل سالمونلا و شیگلا که منجر به اسهال خونی می شود، مقابله می کند.

یکی دیگر از باکتری های مفید، بیفیدوباکتریوم لاکتیس است که برای تقویت واکنش سیستم دفاعی در سنین بالا بسیار مفید است. محققان دریافته اند که افرادی که میزان بیشتری باکتری استفاده می کنند، سلول های T دفاعی و سلول های کشنده ی بیشتری در جریان خون خود خواهند داشت.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات

 

 

 

نسل تازه‌ای از ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفته است و آمار مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان روزبه‌روز در حال افزایش است. نهادهای بهداشتی توصیه‌هایی را مطرح کرده‌اند. در این میان، وضعیت افراد دارای معلولیت و کم‌توان بیش از پیش بغرنج است.

 

در حال حاضر واکسن و درمان مناسبی برای آن وجود ندارد و لذا داشتن ظن بالینی بالا و پرسش از شرح حال سفر به مناطق آلوده و تماس با بیماران تب‌دار و بیماران دارای علائم تنفسی، نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد. این در حالی است که دو روز پیش سازمان جهانی سلامت (WHO)  در این خصوص وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

در این میان، افراد دارای معلولیت و سالمندان به دلیل شرایط خاص بدنی و فیزیولوژیکی خود بیشتر از دیگر گروه‌ها در معرض و تهدید ابتلا به بیماری قرار دارند که می‌بایست توجه بیشتری را جهت کاهش آسیب‌پذیری این افراد در منزل، محل کار، کلینیک‌های توانبخشی و مراکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری آنان اعمال کرد. این در حالی است که معمولا در فعالیت‌های بهداشتی، بهبود ‌سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، این افراد به ندرت مورد هدف قرار می‌گیرد.

 راه های پیشگیری از کرونا ویروس در منزل :

جلوگیری از تماس دست با چشم، دهان و بینی یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این ویروس می باشد. همچنین شستن دست ها با آب و صابون به مدت طولانی یکی از توصیه های متخصصین سلامت است. در صورت عدم امکان شستن دست با آب و صابون پیشنهاد می شود محلول های ضد عفونی کننده دست را همراه خود داشته باشید. در صورت امکان از سفر های غیر ضروری و از رفتن به محل های فروش حیوانات زنده خودداری نمایید.

با رعایت چند نکته ساده می توان از آسیب رسیدن به سلامت سالمندان جلوگیری نمود و یادمان باشد با رعایت نکات بهداشتی علاوه بر حفظ سلامت خود، بهترین و قوی ترین راه جلوگیری از به خطر انداختن زندگی خود و اطرافیان خود را انتخاب نموده ایم. آرامش خانواده در پی آرامش بزرگان خانواده می باشد پس بیشتر مراقب خود باشید.

 

راه های پیشگیری از کرونا ویروس در مراکز سالمندان : 

احتیاط لازم در کلینیک‌های توانبخشی و مراکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری؛ مواردی که باید توسط کادر درمانی، مراقبان و کارکنان مورد توجه قرار گیرد:

۱. استفاده از ماسک

۲. استفاده از پوشش کفش‌ها جهت ورود به بخش‌ها یا استفاده از دمپایی‌های خاص هر بخش

۳. پوشاندن دهان و بینی در زمان عطسه و سرفه توسط دستمال یا بخش بالایی آستین لباس

۴. رعایت شستشو و بهداشت دست، بعد از تماس دست‌ها با ترشحات تنفسی

۵. ایجاد فاصله بیشتر بین تخت‌های بیماران حداقل دو متر

۶. محدود کردن کامل رفت‌وآمد افراد غیرمسئول به بخش‌ها

 

علائم ابتلا به ویروس کرونا:

 


فرد مبتلا به این ویروس علائمی نظیر آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، سر درد و تب دارد.

این علائم باعث ایجاد مشکلات خفیفی در دستگاه تنفسی می شود که متاسفانه در بین سالمندان و کودکان این علائم باعث ایجاد مشکلات تنفسی بسیار جدی تری همانند برونشیت خواهد شد.

جهت حفظ سلامت سالمندان همواره توصیه می شود در ماه های سرد سال، نکات بهداشتی توسط سالمندان با دقت بیشتری رعایت شوند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام.به وبلاگ طنین طراوت خوش آمدید. در این وبلاگ نکات نگهداری سالمندان در خانه را برای شما عزیزان شرح میدم همچنین برای ایجاد انگیزه و روحیه برای بزرگان شما نیز مطالبی جمع آوری کردم که براتون به صورت پست در وبلاگ قرار میدم، امیدوارم از نکاتی که خدمتتان آماده میشه نهایت لذت و استفاده را ببرید. دوستدار مهربانی زندگی شما در کنار بزرگان خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود