آمار مطالب

کل مطالب : 23
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 273
بازدید سال : 3247
بازدید کلی : 4180

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان طنین طراوت- وبلاگ تخصصی سالمندان و آدرس tanintaravat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1399
نظرات

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

 

1) بايد در يادها بماند. 

اولين ويژگي كه نام برند شما بايد داشته باشد اين است كه بايد در خاطره هاي مشترياني كه نام آن را شنيده اند بماند. اين نام بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتري به شركت شما مي آيند بايد بتوانند تا اين نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب كردن نامي كه براي برند انتخاب مي كنيد بستگي به پارامترهاي مختلفي دارد از جمله انتخاب اين نام بستگي به نوع تجارت و شركتي كه داريد و نوع فرآورده هايي كه توليد مي كنيد (و يا نوع سرويس هايي كه ارايه مي دهيد) و عوامل مختلف و متعدد ديگري دارد ولي شما بايد با توجه به تمام اين پارامترها و عوامل كاري كنيد كه نام برندي كه براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتريان شما شناخته مي شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته مي شود كه نام هايي كه كمتر از سه بخش هستند؛ بيشتر از نام هايي كه داراي چهار بخش يا بيشتر از چهار بخش هستند در يادها مي مانند بنابراين كوتاه بودن نام را فراموش نكنيد!

2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمي است! 

يكي ديگر از عواملي كه در بالا بردن و يا پايين آوردن كيفيت نام برند تاثير بسيار زيادي دارد منحصر به فرد بودن اين نام مي باشد. شما بايد كاري كنيد كه نام برندتان منحصر به فرد باشد. به اين معني كه با توجه به نوع شركتي كه داريد و نوع كارهايي كه انجام مي دهيد بايد نام برند را به گونه اي انتخاب كنيد كه نسبت به نام هاي ديگري كه در اين رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بيشتري داشته باشد. به عنوان يك مثال بسيار مناسب از نامي كه حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر مي گيريم. اين برند داراي نامي كاملا منحصر به فرد مي باشد كه نشان دهنده اين است كه اين نام نام موفقي در اين رابطه مي باشد.

بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد بهتر است كاري كنيد كه اين نام حالت منحصر به فرد داشته باشد كه البته در اينجا ميزان خلاقيتي كه فرد دارد هم مي تواند تاثير زيادي را بر روي منحصر به فرد بودن اين نام داشته باشد و در اين راه بايد خلاقيت خودتان را هم نشان دهيد.

3) به كوتاهي نام توجه كنيد. 

از ديگر پارامترهايي كه بايد حتما به هنگام انتخاب كردن نام يك شركت به آن توجه داشته باشيد؛ كوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگيريد. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معني "مديريت بخش هوانوردي و فضايي ملي" مي باشد كه به صورت خلاصه حرف اول از هر كدام از كلمات اين عبارت انتخاب شده است و نهايتا يك نام ساده و كوتاه بوجود آمده است كه ما آن را به عنوان ناسا مي شناسيم. بنابراين حتي در صورتي كه شما بخواهيد نام هايي را براي شركت خودتان انتخاب كنيد كه داراي بخش هاي طولاني باشند مي توانيد با مخفف كردن آنها را كوتاه كنيد. مثال ديگري در اين رابطه شركت Skype مي باشد. اين نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer مي باشد كه اشاره به تكنولوژي دارد كه در آن مي توان با استفاده از تجهيزات هوايي كاري كرد كه افراد به صورت تصويري با همديگر تماس برقرار كنند. اما اين نام به صورت مخفف بكار برده شده است به اين دليل كه استفاده نام به اين شيوه مي تواند مفيدتر باشد.

4) زبان محلي خودتان را هم درنظر داشته باشيد. 

درست است كه انگليسي زبان رسمي در بسياري از مجامع مي باشد ولي شما مي توانيد براي اينكه ارتباط صميمي تري را با مشتريانتان برقرار كنيد در برخي از اوقات از زبان غيرانگليسي هم استفاده كنيد. به عنوان مثالي در اين رابطه مي توان BMW را مثال زد. اين نام مرتبط با واژه هاي غيرانگليسي Bayerische Motoren Werke مي باشد. و يا مثال ديگر در اين رابطه شركت Ikea مي باشد.

در هر صورت، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يكي از مهم ترين پارامترهايي كه مي تواند در آينده تعيين كننده ميزان موفقيت و يا شكست شما در كارهايتان باشد؛ پارامتر نامي است كه شما براي برندتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب كرده ايد مناسب باشد و به گونه اي باشد كه توجه مخاطبين به آن جلب شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان به خوبي پيش رود و در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم داشته باشيد؛ مي توانيد يك شركت موفق داشته باشيد اما در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب مي كنيد نامي نامناسب باشد حتي در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم رعايت كنيد؛ شانس موفقيتتان پايين است.

تعداد بازدید از این مطلب: 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1399
نظرات

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام.به وبلاگ طنین طراوت خوش آمدید. در این وبلاگ نکات نگهداری سالمندان در خانه را برای شما عزیزان شرح میدم همچنین برای ایجاد انگیزه و روحیه برای بزرگان شما نیز مطالبی جمع آوری کردم که براتون به صورت پست در وبلاگ قرار میدم، امیدوارم از نکاتی که خدمتتان آماده میشه نهایت لذت و استفاده را ببرید. دوستدار مهربانی زندگی شما در کنار بزرگان خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود