آمار مطالب

کل مطالب : 23
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 274
بازدید سال : 3248
بازدید کلی : 4181

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان طنین طراوت- وبلاگ تخصصی سالمندان و آدرس tanintaravat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : چهار شنبه 23 مهر 1399
نظرات

سفر با افراد مسن فوت وفن خاص خود را دارد و برنامه ریزی این نوع سفر با سایر سفر ها تا حدودی متفاوت است. اگر می خواهید در سفر بعدی پدر و مادرتان را به همراه ببرید، با چالش های متعددی روبرو خواهید شد. این جا برایتان نکاتی را یادآور می شویم که در انتخاب نوع سفر و در حین سفر با سالمندان به کار شما خواهند آمد تا در انتها، همگی شادمان و سلامت از سفر به خانه بازگردید.

نکات کلیدی قبل از سفر با سالمندان:

1) برنامه ریزی و تحقیق

چه پدر مادرها تنها سفر کنند و چه خودتان هم به همراه آن ها باشید، توصیه می شود که تحقیقات رو از پیش انجام بدید؛ اتاق های هتل را رزرو کنید و هرگونه بلیت را قبل از شروع سفر تائید کنید. حتما توجه کنید که برای تمام مسیرهای هوایی، زمینی و حتی دریایی هم کوتاه ترین و مستقیم ترین راه ها را انتخاب کرده باشید.

2) مدارک مورد نیاز

اگر والدین سالمند شما تحت نظر و درمان پزشکی هستند، حتما یک کپی از مدارک پزشکی آن ها را در چمدان بگذارید. برای اطمینان بیشتر، از همه ی مدارک آن ها 4 کپی تهیه کنید. یکی از آن ها را در کیف دستی و دیگری را در چمدان مادر یا پدر بگذارید، سومی را برای خویشاوندی که در مقصد منتظر آن هاست پست کنید و نسخه آخر را در پیش خودتان نگه دارید.

3) زمان مناسب

شاید برای جوانان مساله ی مهمی نباشد که در شب سفر کنند یا روز، به برف و بوران و هوای بارانی برخورد کنند و در میان تابش نور مستقیم خورشید باشند اما این موارد برای سالمندان از نکاتی حائز اهمیت است.

باید بهترین زمان سفر را برایشان انتخاب کنید هم بهترین ساعات روز و هم بهترین فصل زیرا گاهی هوای نامناسب می توانت اوقات آن ها را تلخ کند و هیچ لذتی از سفر نبرند و یا این که در شب مسافرت بروند را دوست نداشته باشند پس از یاد نبرید که زمان مناسب از نکات مهم است.

4) چمدان رو به دقت بسته بندی کنید

سعی کنین تا جایی که امکان دارد سبک و کم حجم بسته بندی کنید. غیر از وسایل ضروری، مثل پوشاک و لوازم شخصی، وسیله ی اضافه داخل چمدان قرار ندهید. بهتر است که ساک دستیِ کوچکی هم برای قرار دادن داروها، آب معدنی، لیوان و یا تنقلات سالم، داخل هواپیما همراهشان باشد.

5) داروهای افراد سالمند را فراموش نکنید

پزشکان می گویند که همان اندازه که مراقبت از پول و گذرنامه برای سالمندان مهم است، توجه به داروهایشان هم حائز اهمیت است. قبل از راه افتادن از وجود داروها در ساکشان مطمئن شوید. داروی اضافی همراه خود داشته باشند که اگر سفرشان به طول انجامید با مشکل مواجه نشوند. یک مقاله با عنوان داروهای ضروری تهیه و همراه خود ببرید. نام داروها را با زبان مقصدی که به آن سفر می کنید هم بنویسید.

نکات کلیدی در حین سفر با سالمندان:

1) زمانی را به استراحت اختصاص بدهید

اگر سفر خود را با استفاده از خودرو شخصی انجام می دهید و فردی سالمند نیز به همراه دراید، بهتر است به مدت طولانی حرکت نکرده و پس از هر چند ساعت کوتاه رانندگی زمانی را برای استراحت آن ها اختصاص بدهید. این موضوع به این علت است که یک جا نشستن و بی تحرکی ممکن است موجب بوجود آمدن درد در افراد سالمند شده آنها را در ادامه سفر با مشکلاتی مواجه کند.

2) نزدیک تر به طبقات همکف باشید

در سفر با سالمندان همواره باید برای موقعیت های اضطراری مختلف آماده باشید. توصیه می شود که در هتل ها و سایر مکان های اقامتی در دو طبقه ی بالای لابی اقامت کنید تا در شرایطی که آسانسور از کار می افتد دسترسی راحتی به بیرون داشته باشید. حتی می توانید درخواست اقامت در اتاق های نزدیک به آسانسور را بدهید. اگر با اتوبوس سفر می کنید حتما توجه داشته باشید که یک پله کمکی برای سوار و پیاده شدن سالمندان موجود باشد و بعلاوه خودتان یا راننده در سوار و پیاده شدن به وسیله نقلیه آن ها را یاری نمایید.

3) غذاهای فست فود ممنوع

به دلیل وجود مشکلات بهداشتی و همچنین سخت هضم بودن فست فودها توصیه می‌شود ازاین‌گونه غذاها در برنامه غذایی سالمندان، به‌ویژه در سفر قرار ندهید.

4) رعایت حوصله سالمندان

براثر کهولت سن ممکن است افراد کم‌حوصله شوند و نتوانند مدت زیادی صرف گردش و تفریح کنند. افراد سالمند ممکن است دردهای کوچک بدنی تحمل کمتری نسبت به افراد عادی داشته باشند و از محیطی که در آن هستند زود خسته شوند و تمایل به تغییر مکان داشته باشند. بهتر است در این‌گونه موارد سالمندان را به محل اقامت بازگردانید تا با استراحت کردن آرامش یابند.

5) مشکل حرکتی سالمندان

اگر سالمند شما با ویلچر و یا واکر توانایی راه رفتن دارد باید در برنامه‌ریزی‌های خود حتماً وضعیت جسمی آن‌ها را در نظر داشته باشید. بیشتر سالمندان آهسته حرکت می‌کنند بهتر است مراعات حال آن‌ها را بکنید و برای بازدید از مکان‌هایی که زمان خاصی سرویس می‌دهند زودتر در محل حضورداشته باشید.

6) بار سالمندان را خود حمل کنید

افراد سالمند دیگر توان دوران جوانی خود را نداشته و نمی توانند به راحتی بار های خود را جابجا کنند. به همین منظور بهتر است که برای حمل ساک و لوازم سالمندان به آنها کمک کرده و برای اینکه از بروز مشکل در طی سفر جلوگیری کنید، بارهای آنها را شما حمل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 844
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : چهار شنبه 23 مهر 1399
نظرات

 

مراقبت از سالمند در منزل کار بسیار دشواری است. همانطور که میدانیم بیشتر سالمندان دوست دارند در منزل خودشان مورد مراقبت قرار بگیرند. چون به فرد سالمند احساس آرامش و راحتی میدهد. البته باید به این نکته توجه کرد که نگهداری از سالمندان بهتر است توسط خود فرزندان او صورت گیرد. ولی اگر برای اعضای خانواده مقدور نیست میتوانند از پرستار سالمند بهره بگیرند.

امروزه نگهداری از سالمندان را خود فرزندان بر عهده میگیرند. سالانه ۶۶میلیون نفر در جهان، از پدر یا مادر سالمند خود مراقبت میکنند. اگر چه که در بسیاری از کشورهای پیشرفته به دلیل شاغل بودن افراد خانواده مراقبت و نگهداری سالمند در منزل توسط اعضای خانواده امکان پذیر نیست. در صورتیکه شخصا از سالمندان خود مراقبت می‌کنید توجه به نکات زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیریت مصرف دارو

اولین توصیه به فرزندان برای مراقبت از سالمندان کنترل و مدیریت مصرف داروهاست.

در سنین بالا سالمندان دچار بیماریهای بسیاری اعم از فشار خون، چربی خون، مشکلات قلبی و … میشوند. و برای هر بیماری از داروهای خاصی استفاده میکنند. اگر سالمند دچار بیماری فراموشی شده باشد. ممکن است چند دارو را با هم مصرف کند و موجب خطر تداخل دارویی شود. پس فرزندان باید بر روی مصرف داروها کنترل داشته باشند تا عواملی مثل تداخل دارویی یا حساسیت و آلرژی برای سالمند رخ ندهد.

طبق تحقیقات انجام شده بیشتر داروهایی که برای سالمندان تجویز میشود اشتباهی است.

جلوگیری از زخمی شدن و جراحت سالمند

مراقبت از سالمندان در منزل دشواری های خاص خودش را دارد. برای جلوگیری از زمین خوردن و جراحت های ناشی از زمین خوردن بهتر است وسایل اضافی که امکان برخورد سالمند به آن زیاد است را جمع کنید. بعضی از سالمندان دچار ضعف بینایی و جسمانی هستند برخی به خاطر نور کم فضا و همچنین لیز بودن کفپوش ها دچار زخم و جراحت میشوند. در سالمندان آثار زخم ها و جراحات به کندی درمان میشود پس بهتر است این قبیل مشکلات را حل کرد.

آلزایمر

امروزه بسیاری از سالمندان در منزل از مشکل ضعف حافظه رنج میبرند. برای مشکل خود پیش پزشک نمیروند زیرا از بیماری آلزایمر میترسند. برای همین دوست ندارند مشکلات خود را با پزشک یا دیگران مطرح کنند. فرزندان باید توجه زیادی به پدر یا مادر سالخورده خود داشته باشند و اگر علایم آلزایمر را در آنها دیدند، سریعا به پیش پزشک ببرید.

آلزایمر قابل درمان نیست ولی میتوان باعث کند شدن پیشرفت آن شد.

ورزش

کم تحرکی در سالمندان موجب بروز بسیاری از بیماریها مانند درد های آرتروزی میشود. بهتر است پدر یا مادر سالخورده خود را به ورزش های سبک علاقه مند کنید. ورزش به آرامش خواب سالمند کمک میکند. همچنین به تقویت عضلات و استخوان ها و به بهبود تعادل کمک میکند.

البته لازم به ذکر است که ورزش موجب تقویت مغز و کمتر شدن افسردگی در سالمندان میشود.

بهتر است فرزندانی که مراقبت از سالمند را در منزل بر عهده دارند مادر یا پدر سالخورده خود را به سمت ورزش های سبک مانند پیاده روی سوق دهند.

نکات امنیتی برای مراقبت از سالمند در منزل

بهتر است برای مراقبت از سالمند در منزل یک حسگر دود لرزشی نصب کنید تا راحتر سالمندان را از خواب بیدار کند.

نصب دستگاه هایی برای متعادل کردن دمای آب تا پوست سالمند دچار سوختگی نشود.

در اطراف حمام و دستشویی میله هایی تعبیه کنید تا از لیز خوردن سالمند جلوگیری شود. همچنین در دستشویی یا حمام از کفپوش ها و دمپایی هایی استفاده کنید تا مانع از لیز خوردن شوند.

مراقبت روحی از سالمند

روشنایی فضای خانه را بیشتر کنید. همچنین مقداری میان وعده در کنار تخت سالمند قرار دهید تا در مواقع گرسنگی استفاده کنند.

اطراف سالمند خود را شلوغ کنید و از اقوام و دوستان او دعوت کنید تا به دیدن او بیایند. این کار مانع از افسردگی وی میشود. سالمندان در زمان سالخوردگی نیاز به همدم را بیشتر احساس میکنند.

به والدین سالخورده خود دلگرمی بدهید. بیماریها و مریضیهایی که آنها دارند موجب درد و ناراحتی است. بهتر است شما به آنها دلگرمی بدهید تا دچار مشکلات روحی نشوند. در طول روز اگر منزل نیستید با سالمند خود تماس بگیرید و مقداری از وقت خود را تلفنی به او اختصاص دهید.

درمورد خطر سقوط در سالمندان چه میدانیم؟نکات مهم برای جلوگیری از آسیب سالمند

زمانی شما به عنوان مراقب از سالمند مراقبت می کنید، مکررا شاهد زمین خوردن سالمند خواهید بود. این موضوعی است که مراقبین باید به آن اشراف داشته و از آن جلوگیری کنند. خوشبختانه تحقیقات علمی ثابت کرده است که مراقبت از سالمندان به میزان قابل توجهی از سقوط در سالمندان جلوگیری می کند.

افتادن و  سقوط در سالمندان رفاه سالمندان را کاهش و خطر آسیب دیدگی را افزایش میدهد.

افزایش سن و تغییرات طبیعی مانند کاهش قدرت بینایی و شنوایی از جمله دلایلی هستند که سالمند درا در معرض خطر سقوط و افتادن قرار می دهند.

سالمندانی که ضعیف هستند و بیشتر از سایرین در معرض خطر سقوط و عوارض آن قرار دارند، اغلب حجم ماهیچه کم، التهاب مفاصل، سوء تغذیه و قدرت بدنی کمی دارند. این سالمندان در حرکت و جابجایی دچار مشکل هستند و پس از آسیب ها دیرتر بهبود می یابند.

سالمندان با افزایش بیشتر سن، بیشتر در معرض خطر ناشی از افتادن و سقوط هستند. این امر طبیعی است که با افزایش سن حجم ماهیچه و استخوان کاهش یابد، اما سبک زندگی در سرعت این روند تاثیر به سزایی دارد. متاسفانه اغلب سالمندان با در پیش گرفتن سبک زندگی ناسالم، بدون فعالیت بدنی کافی و تغذیه مناسب خود را بیشتر در معرض آسیب های جسمانی جدی و جبران ناپذیر قرار می دهند.

حمایت و مراقبت از سالمندان مهمترین راهبرد در پیشگیری از افتادن و عوارض آن در سالمندان است.

افزایش خطر سقوط و افتادن در سالمندان بسیار نگران کننده است، زیرا ضعف و شکنندگی در سالمندان علاوه بر افزایش احتمال سقوط مجدد در آنها باعث افزایش بیماری های عفونی، افزایش احتمال بستری شدن در بیمارستان به مدت طولانی، انتقال سالمند به آسایشگاه های سالمندان و ناتوانی بعد از جراحی و در بسیاری از موارد وابستگی کامل به مراقبین می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : ایزد منچهری
تاریخ : چهار شنبه 23 مهر 1399
نظرات

 

مراقبت از سالمند ویلچری care Wheelchair Tips for Seniors زندگی با معلولیت و نشستن روی صندلی چرخدار به این معنی است که سالمند شما مجبور شده است تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کند، اما همچنان می تواند فعال بماند و از زندگی خود لذت ببرد. با توجه به نکات بالا در مورد صندلی چرخدار (ویلچر)، و یک نگرش مثبت ، سالمند شما می تواند به این نتیجه برسد که با معلولیت به جای اینکه انگیزه خود را از دست بدهد و نا امید شود ،می توان پیشرفت کرد!

بسیاری از سالمندان از صندلی های چرخدار یا ویلچر برای جابجایی استفاده می کنند. در حقیقت، افراد مسن با افزایش سن به دلیل مواردی مانند سکته مغزی، آرتروز و آسیب دیدگی در اثر زمین خوردن ، توانایی تحرک و جابجایی خود را از دست می دهند.به دلیل وجود بسیاری از باورهای غلط مربوط به داشتن صندلی چرخدار افراد و مخصوصا افراد سالمند به طور بالقوه انگیزه برای ارتباط با جامعه را از دست می دهند.

زیرا محدودیت درتحرک و همچنین زندگی به طور دائمی در خانه و کم شدن ارتباطات با دوستان،خانواده و آشنایان نسبت به گذشته،شرایط دشواری را برای آنها به وجود آورده است. در زیر برخی از نکات مربوط به ویلچر در خانه برای سالمندان را مشاهده می کنید که به وسیله ی آنها می توانند زندگی را برای خود آسان کنند. آنها می توانند در حالی که روی یک صندلی چرخدار هستند برخی از فعالیت های خود را ادامه دهند تا با دیگران در ارتباط باشند و خود را مشغول نگه دارند.

راه هایی برای دسترسی بیشتر صندلی چرخدار به خانه

در حالی که استفاده از صندلی چرخدار برای یک شخص سالخورده می تواند کاری سخت و کلافه کننده باشد ، روشهایی وجود دارند که می توانبه وسیله آنها خانه را محیطی مناسب تر برای مراقبت از سالمند ویلچری کند. صرفا اینکه یک سالمند از ویلچر استفاده می کند به این معنی نیست که او نمی تواند به راحتی در خانه خود بماند.

در اینجا چند نکته برای مراقبت از سالمند ویلچری و  استفاده از صندلی چرخدار(ویلچر) آورده شده است تا به دسترسی بیشتر افراد به قسمت های مختلف خانه  به وسیله ی صندلی چرخدار کمک کند.

رمپ های صندلی چرخدار را نصب کنید.

نصب رمپ ویلچر به ورودی خانه سالمند تحت مراقبت، خود اولین قدم برای تطبیق محیط با صندلی چرخدار است. رمپ های صندلی چرخدار به سالمند ویلچری اجازه می دهد تا به راحتی وارد خانه خود شود و همچنین نصب آن آسان و برای همه در دسترس است. هنگام انتخاب رمپ ویلچر ، نیازهای شخصی فرد سالمند را مبنا ی تصمیمات خود قرار دهید.

مقدار وسایل خانه را محدود کنید تا سالمند شما آزادی بیشتری در حرکت با ویلچر داشته باشید.

اگر خانه آسانسور ندارد و یا دو طبقه است، اتاق خواب و حمام را به طبقه اول منتقل کنید تا استفاده از پله ها به حداقل برسد.

مراقبت از سالمند ویلچری و ایمن سازی اتاق خواب

داشتن اتاق خواب مناسب برای مراقبت از سالمند ویلچری راه بعدی برای کمک به آنها در خانه است. یک اتاق خواب مناسب برای استفاده از صندلی های چرخدار می تواند به افراد سالخورده اجازه دهد محلی برای استراحت و آرامش داشته باشند. در اینجا چند نکته برای مراقبت از سالمند ویلچری و چگونگی دسترسی آنها با صندلی چرخدار به اتاق خواب خود آورده شده است:

به دنبال یک تخت خواب باشید که برای خوابیدن سالمند ویلچری بزرگ و راحت باشد و فضای کافی برای حرکت داشته باشد.

تشک برای تخت خواب باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا سالمند ویلچری نیازی به بالا کشیدن خود برای رفتن روی تخت پیدا نکند.

هر چیزی که ممکن است سالمند ویلچری شما در طول شب به آن نیاز داشته باشید را برای او بر روی میزی کنار تخت خواب برای دسترسی آسان او در طول شب قرار دهید.

کمدها باید در نزدیکی تخت خواب باشند تا سالمند بتواند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کند اما فضای کافی برای لباس پوشیدن و جابجایی را داشته باشد.

درب های مناسب رفت و آمد با ویلچر

نصب درب های متناسب با عبور ویلچر در منزل روش بعدی برای دسترسی بیشتر صندلی چرخدار به خانه سالمند است. چهارچوب درب باید به اندازه کافی عریض باشد تا یک فرد سالمند بتواند به همراه ویلچر با آسودگی خاطر و راحتی هرچه بیشتر عبور کند.

لوازم حمام

برای سالمندان با ویلچر ، استفاده از حمام می تواند یک موقعیت استرس زا باشد. با این حال ، برای اینکه از فشار روانی و حجم استرس حمام رفتن سالمند کم کنید.

یک صندلی دوش نصب کنید تا سالمند شما بتواند هنگام شستشو نشسته باشد.

میله های چنگکی را برای کمک به تعادل حرکتی سالمند روی توالت یا صندلی دوش نصب کنید.

دستشویی را ضد لغزش کنید تا از بروز حوادث احتمالی از کف خیس جلوگیری کند.

 در اینجا 9 نکته برای حفظ ایمنی صندلی چرخدار (ویلچر)آورده شده است

چرخ ها را مرتباً چک کنید.

اطمینان حاصل کنید که چرخ ها شل نیستند و به خوبی در جای خود نصب شده اند و یا لاستیک های آنها دارای سطح عاج دار است ، زیرا صاف بودن سطح لاستیک ها ممکن است بر میزان توانایی ترمز ویلچر تأثیر داشته باشد.

قبل از انتقال بیمار ترمز ویلچر را بررسی کنید.

این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در مراقبت از سالمند ویلچری رخ می دهد . شما باید اطمینان حاصل کنید که ترمز چرخ ها به درستی و محکم قفل شده اند تا از حرکت کردن بدون آگاهی شما و در نتیجه برخورد با اجسام دیگر جلوگیری کنید. در نتیجه همیشه قبل از انتقال سالمند ویلچری خود از صندلی به خارج از آن و برعکس ، ترمز را قفل کنید.

چرخ ها را خوب روغن کاری کنید.

چرخ های روغن کاری شده به خوبی به شما اطمینان میدهند که صندلی چرخدار(ویلچر) با حداقل تلاش جابجا می شود. ما توصیه می کنیم حداقل یک بار در ماه چرخ ها را روغن کاری کنید تا زنگ نزنند. روغن های روان کننده ی چرخ برای این کار بسیار مناسب هستند.

بار اضافه روی ویلچر قرار ندهید.

این کار اغلب هنگامی انجام می شود که کیسه های سنگین که ممکن است شامل خرید های روزانه ما باشد را به عنوان بار اضافه به خصوص در قسمت پشتی آن قرار می دهیم ، که می تواند باعث عدم تعادل ویلچر و در نهایت واژگونی آن شود.

سیستم های نرم افزاری ویلچر را چک کنید.

اگر صندلی چرخدار یا ویلچر سالمند شما به وسیله ی باتری کار می کند ، سیستم را از نظر ایمنی بررسی کرده و از هرگونه رطوبت و باران دور نگه دارید. سرعت ویلچر را بررسی کرده و از نظر ایمنی آن را با سرعت کمتری برنامه ریزی کنید.

کودکان را از ویلچر دور نگه دارید.

اجازه ندهید کودکان با ویلچر بازی کنند.استفاده از ویلچر به عنوان وسیله ی بازی و سرگرمی کودکان کاری بسیار خطرناک است.

صندلی ویلچر را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن مکرر صندلی ، بازوها(محل قرار گرفتن دست ها) و چرخ ها ، برای جلوگیری از شیوع میکروب ها و طولانی شدن عمر وسیله بسیار با اهمیت است.

برای مسافرت ، قبل از هر چیز مطمئن شوید که ویلچر سالمند شما از هر نظر سالم است و در سفر برایتان مشکلی به وجود نمی آورد. اگر به وسیله ی هواپیما سفر می کنید ، حتماً به ایرلاین مورد نظرتان اطلاع دهید که با صندلی چرخدار(ویلچر) در سفر هستید. طبق قانون ، شرکت های هواپیمایی موظفند که شرایط مناسبی را برای مراقبت از سالمند ویلچری شما فراهم کنند.

سفر با ویلچر می تواند برای سالمند شما چالش برانگیز و به معنای پاداش باشد و با کمی برنامه ریزی ، مطمئناً خاطره ای خوب برای سالمند شما خواهد شد که فراموش نخواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 782
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام.به وبلاگ طنین طراوت خوش آمدید. در این وبلاگ نکات نگهداری سالمندان در خانه را برای شما عزیزان شرح میدم همچنین برای ایجاد انگیزه و روحیه برای بزرگان شما نیز مطالبی جمع آوری کردم که براتون به صورت پست در وبلاگ قرار میدم، امیدوارم از نکاتی که خدمتتان آماده میشه نهایت لذت و استفاده را ببرید. دوستدار مهربانی زندگی شما در کنار بزرگان خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود